Jesper Albin Fredrik
    Hej,
    Jag tänker söka till innebandygymnasium NIU.
    Gor i Göteborgs kommun och det finns tre gymnasieskolor med NIU innebandy.
    Mina val är 1) Lerum 2) Katrinelund 3) Hulebäck
    Tänker senare söka Ekonomi Ekonomi på samma skolor i samma ordning.
    Vad händer om jag inte kommer in på NIU över huvud taget ?
    Ska jag göra separata val för det fallet ? Alltså som 4:e val välja Lerum utan koppling till NIU ?
    /Jesper
    • Julia : Du kan göra många val, dvs kan ha många olika alternativ - så det är bra att du lägger till även samma val utan koppling till NIU, du förlorar inget på det ju, så varför inte? :)
    • Anna : Vi har nu kontaktat Gymnasieantagningen i Göteborgsregionen och inväntar svar. Vi hör av oss, så fort vi får svar från dem. :)
    • Liselotte : Nu har jag skrivit ett nytt svar till dig!

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hejsan!
    Din fråga kan ha olika svar, beroende på vilket antagningskansli du "tillhör". Du som bor i Göteborg, "tillhör" http://antagningskanslier.se/kansli/gymnasieantagningen-goteborgsregionen/

    och kontaktuppgifter till den är Epost: [email protected]
    Tel:031-335 51 30

    Så det är mycket bättre att ställa den frågan till just Gymnasieantagningen i Göteborgsregionen för att det är de som bestämmer detaljer kring hur alternativen bör läggas in i Indra 2.

    *********************
    Enligt de uppgifter vi har, så finns NIU Innebandy på ännu en gymnasieskola i Göteborg
    på den här skolan - http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/bernadottegymnasiet-1

    fundera över om du vill lägga den i din ansökan - som ett av alternativen.

    ****************************

    Sedan är det, precis som Julia skriver - finns ingen begränsning i hur många alternativ du får ha i ditt gymnasieval och du kan därför lägga in många olika alternativ.

    Gymnasieval för dig, som bor i Göteborg öppnar 15 december på https://www.indra2.se/#! och det blir bestämt till det datumet exakt hur ansökan bör göras. Fram till det datumet kan det ändras - just exakt hur du bör lägga in din ansökan. Indra 2 är ett nytt sysmet för gymnasieval men vi ska försöka snarast få svar på din fråga, dvs innan 15 dec.

    Sammanfattning:
    svar på din fråga är det Gymnasieantagningen i Göteborgsregionen som har. Vi på Fråga SYV kontaktar nu dem för att få svar och hör av oss när vi får svar från antagningskansliet.

    Bästa hälsningar och lycka till med ditt gymnasieval! Du får gärna höra av dig framöver - med andra frågor eller bara för att berätta hur det går med ditt gymnasieval och med dina studier!

    ANNA
    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej, nu fick vi svar från Gymnasieantagningen i Göteborgs regionen.
    I ditt fall rekommenderar de att du lägger dina alternativ så här:
    Val 1: EK med NIU på Lerum
    Val 2: EK med NIU på Katrinelund
    Val 3: EK med NIU på Hulebäck
    Val 4: EK på Lerum
    Val 5: EK på Katrinelund
    Val 6: EK på Hulebäck

    Och kanske då Bernadottegymnasiet någonstans också....

    Så det var precis så som du själv hade förslag på!
    Ha det bäst!
    Liselotte, SYV på Fråga SYV
    Liselotte