Carolina
    Hej SYVs!

    En fråga. Om man ansöker till universitetet men har en prövning i något ämne strax innan sista anmälningsdagen, kommer betyget räknas in efter ansökan är gjort?

    Lite mer konkret exempel: Prövning i Matematik 4, den 5:e april
    Sista anmälningsdagen: 16:e april

    För att kanske utöka frågan lite längre.... Kan man fortfarande läsa upp sina betyg även efter att man gjort en anmälan? Låt oss säga att jag har en prövning i ett ämne 1 månad efter sista ansökningsdagen. Är det möjligt att få betyget inräknad i snittbetyget så att man inte behöver vänta tills nästa ansökningsperiod.