A.K
    Hej, jag har sökt tapil och undrar om mina betyg behöver vara giltiga när jag blir kallad till skrivtillfälle eller om man har tid på sig att fixa sin behörighet fram till det det vanliga datumet då alla betyg ska vara registrerad?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! Du ställer en fråga om alternativ antagning och det är upp till lärosäte att bestämma villkor, så bästa råd jag kan ge är att du läser på lärosätets hemsida. Du får gärna läsa på KI webbplats om alternativ antagning >> Jag tolkar informationen där som att det är samma dag för att komplettera som om man endast sökt på ”vanligt sätt”. Du behöver också göra en "vanlig ansökan" till samma utbildning - via www.antagning.se - det läser man på KI´s webbplats, se snabblänk ovan. Allmän information om AU finns bl.a på https://www.fragasyv.se/info/alternativ-antagning-hogskola