Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sinem,

    om du fyller 20 år i Januari 2019, hör du till Komvux, vuxenutbildningen - från och med den 1 juli 2019; alltså för att kunna läsa på Ungdomsgnasiet, måste du bli Antagen till gymnasiet och påbörja studierna innan 1 juli 2019; men antagning sker ju mest i augusti...

    Studie- och yrkesvägledare

    Till ett nationellt svenskt gymnasieprogram går det inte bli antagen utan minst åtta godkända grundskolebetyg - så det kan tyvärr vara så att det inte går att tillgodose ditt önskemål.