Katarina
    Min son fick ett D i årskurs 1 på Entreprenörslinjen, men läser nu Moderna språk 4 med bättre betyg. Han har väldigt höga betyg i andra ämnen men Handels i Sthlm kräver C i Moderna språk 3 för behörighet. Finns det någon möjlighet för honom att bli behörig?
    mvh
    Katarina

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, kontakta HHS med frågan om de kan bedöma en sökande som behörig i fall hen har C eller högre betyg i moderna språk 4, i stället för mod.språk 3; HHS är en privat högskola och själv fatta beslut i vissa frågor, som ex.den fråga du ställer här nu.

    Får du svar att HHS ej vill göra ett undantag, blir mitt råd att antingen  göra, efter gymnasiet, prövning i mod.språk 3 Eller läsa ett nytt språk på komvux, mod.språk 1,2 och 3.

    Studie- och yrkesvägledare