Sofia
    Hej!
    Jag läser samhällsprogrammet med beteendeinriktning tredje året. Jag har klarat alla kurser (och kommer nog klara alla) och läser även ett individuellt val. Men jag är lite osäker på om jag kommer bli godkänd i mitt individuella val, som är webbutveckling. Räcker inte min examenspoäng då? Får jag inte "gå ut" gymnasiet om jag blir underkänd i det ämnet/inte har tillräckligt många poäng? Vad händer då? Och kan jag göra prövning i ämnet webbutveckling?
    Kanske många frågor i en, men jag är lite orolig för detta.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Sofia,
    vad tänker du på när du skriver "gå ut gymnasiet"?
    Man kan nämligen mena Olika saker - få Examensbevis och bli beörighet till eftergymnasiala utbildningar
    eller
    få delta i studentfirandet?
    Ang. få delta i studentfirandet - då får alla göra det, som vill, och som gått på gymnasiet i 3 år. Läs gärna på https://www.framtid.se/reportage/studenten

    och om du menar få Examensbevis - så kika gärna på Kraven för gymnasieexamen>>> - och kort svar är att med F betyg i en kurs inom Individuellt val, om man för övrigt har godkända betyg, uppfyller man kraven och får ut sitt examensbevis.