???
    Jag har precis börjat sommarjobba på en förskola och mina arbetstimmar är 08:00-16:00 varje dag, vilket är 9 timmar. Men det står att man Max får jobba 8 timmar per dag på pappret och på min kommuns hemsida. Och även om min rast på 30 minuter inte skulle vara inräknad så skulle jag ändå jobba över i en halvtimme. Jag vill ju inte skriva att jag jobbar i 8 timmar när jag jobbar i 9 timmar på pappret. Ska jag skriva 9 timmar även fast 8 timmar ska vara max?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Michaela,

    8.00 - 16.00 är 8 timmar.

    Heltidsjobb är 8 timmar om dagen max fem dagar i veckan.

    Lycka till med ditt sommarjobb!

    Mikael SYV