Okänd

    Hej! Jag har en fråga gällande prövningar som gjoras! Jag söker en kommun som erbjuder prövning på ämnet moderna språk arabiska 6 eller 7 men jag ahr inte hittat ännu nån kommun som gör dessa prövningar. Jag kontaktade Prövningsenhet men de erbjuder tyvärr inte6 eller 7. Jag undrar om ni vet vilken kommun som erbjuder prövningar på dessa ämnen eller hur kan jag hitta en kommun som erbjuder dessa om ni har en råd. Med vänliga hälsningar.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,

    det är inte säkert att undervisning i Arabiska 6 och 7 erbjuds på någon gymnasieskola eller inom komvux i någon kommun i Sverige, och om undervisning ej finns pågående, då får inte heller prövningar erbjudas. Enligt Skolverket får prövningar erbjudas endast i de kurser i vilka finns pågående undervisning.

    Vi känner alltså inte att undervisning i de kurser finns pågående någonstans i Sverige. Jag tror därför att det är mycket möjligt att prövningar i de kurser ej går att hitta. Jag beklagar att jag måste ge ett sådant svar, men det är vad jag kan svara. Du får dock fortsätta leta - jag kan inte med 100%-säkerhet säga att undervisning i de kurserna ej pågår på någon gymnasieskola eller på komvux i någon kommun, dock är det mindre troligt att det skulle finnas undervisning i de kurserna.