Madeleine
    Hej!
    Vid heltidsstudier där poängkraven är uppnådda ( 37,5 p ) för de två första terminerna på poängen, men kurserna är underkända, tillgodoräknas de poäng man tagit genom exempel laborationer och seminarier även om en tenta eller ett annat moment inte är avklarat? (jag ska byta utbildning och lärosäte helt inför ht19).

    Låt säga att jag väljer att läsa en sommarkurs som ger 7,5 hp , tillgodoräknas dessa poäng till höstterminen då CSN prövar mina studieresultat för de senaste 40 veckorna?

    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Madeleine,
    det är en fråga som du måste ställa till CSN.
    För det första, så vet ju inte vi här på fråga SYV hur ditt lärosäte har redovisat - till CSN, dina "avklarade poäng".
    Jag är rädd att det är Hela kurser som antingen är Godkända eller Underkända - även för CNS´s räkning.

    Till vilken termin räknas poängen som man "tar" under sommaren?
    För CSN går gränsen för Våren - 1 jan - till och med sista juni;
    och Hösten - 1 juli - till och med sista december. Jag tror att det är datumet när betyget är satt som gäller för vilken sida av läsåret /vår eller höst/ det hamnar, men du får gärna kontrollera det med CSN.

    Hälsningar
    Mikael SYV