Theo

    Jag har villat byta till ett program men det var försent hamnade på estet och jag gillar inte det alls, jag har dåligt betyg på estetiska ämnen men har bra betyg på allmänna ämnen men jag vill börja om från 0 och på samhällsprogrammet istället. Så min fråga är kan jag fortfarande börja om, det är ju snart augusti!? Mvh/Theo

    • Biträdande rektor :

      Hej vi har platser på samhällsprogrammet i Örebro du kan kontakta mig på 072-7140190 så kan jag hjälpa dig med att söka. Mvh Jenny

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Till och med det året du fyller 19 år får du söka till år ett på gymnasiet men inte, om du redan har läst tre år och fick examensbevis eller Studiebevis ... bäst är det att söka i valperioden (senast sista dag i omvalsperioden).

    Julia SYV på FrågaSYV

    hej Theo,

    i Örebro erbjuds SA på följande gymnasieskolor - se listan på gymnasieguiden.se/orebro/SA
    Vilka av skolorna som har ledig plats, kan inte vi här på Fråga syv svara på; situationen med lediga platser kan ändras mycket snabbt, då eleverna lämnar Återbud och andra "hoppar på" möjlighet att få byta utbildning.