Shey
    Hej!

    Jag går igenom mina alternativ för tillfället. Eftersom jag arbetar heltid, överväger jag att börja studera inför hösten 2024 eller våren 2025.

    Jag har märkt att det finns möjligheter att ansöka till senare delen av ett program där konkurrensen inte är lika intensiv. Hur många högskolepoäng (HP) läser man vanligtvis under en termin, och vilka generella saker bör jag vara medveten om när det gäller detta? Tack! / S

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! På heltid läser man 30 högskolepoäng per termin. Det är säkrare att försöka komma in i programmet från början (det är inte säkert att ansökan till senare del av programmet kommer att öppna längre fram).

    Studie- och yrkesvägledare