Hussam
    Mitt jämförelsetal är 17.5 just nu men det finns kurser som inte är räknade än för det här året som är sista. Kan mitt jämförelsetal minska? Eller jämförelsetal kan fortsätta öka?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hussam,

    Jämförelsetal räknar man ut på fullsttändiga gymnasiala betyg, när man redan har fått ut sitt examensbevis; alla kurser som finns i examensbeviset /förutom Gymnasiearbete/ bidrar till jämförelsetalet.
    Om du får lägre betyg i framtiden, fram tills du får ut ditt examensbevis, än du tidigare har fått - blir jämförelsetalet lägre än det som du har räknat ut nu.
    vänligen

    Julia syv