Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    inom ämnet Svenska på gymnasial nivå finns 6 kurser som heter:
    Svenska 1, 2 och 3; Litteratur; Retorik och Skrivande. Hänvisning: skolverket.se/gymnasiet/svenska
    Och inom ämnet Svenska som andraspråk - 3 kurser som heter:
    Svenska som andraspråk 1,2 och 3. Hänvisning: skolverket.se/gymnasiet/svenska-som-andraspråk
    När du skriver "har gått" menar du att du fick godkända betyg? I vilka av de existerande kurser har du godkända betyg? Vilka existerande kurser vill du läsa och varför? Du får också gärna svara om du gick ut gymnasiet med Examensbevis eller med ett Studiebevis (kan vara viktigt att veta för att kunna ge svar på dina frågor).

    Studie- och yrkesvägledare