hanna

    Hej, Jag har läst i gamla gymnasieskolan programmet hantverk och har ett slutbetyg därifrån. Har senaste året läst in behörighets ämnen, men inser att jag behöver ett högre snitt. Har läst in engelska 7 och matematik 4 för att få meriterande poäng. Min fråga är angående moderna språk, vilket jag aldrig läste på gymnasiet. Måste jag läsa moderna språk 1 & 2 innan jag läser moderna språk 3 (jag läste spanska i grundskolan) ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hanna,

    om du läste spanska i grundskolan, så kan du troligtvis börja på nivå 3 direkt. Formellt sett, har du behörighet, men frågan är om du minns så pass mycket i det språket (de facto, alltså) att du kommer att klara av att få godkänt betyg i Spanska 3.

    Kanske kan du be att få göra nivåbedömningstest i spanska - för att få fram på vilken nivå i det språket du är nu?

    Bästa hälsningar

    ANNA