hej Selma,

    tyvärr så tror jag inte du kommer att hinna.
    Saken är den att sista dag att komplettera på www.antagning.se är den 20 juni. Att hinna plugga på komvux och få betyg utfärdat innan dess, tror jag inte blir möjligt.
    Fråga på komvux i din kommun.
    Du måste först få ut ditt studiebevis; det får man oftast "i handen" på studenten. Sedan tar det 5 veckor om man pluggar en normalstor kurs på heltid - och från idag till sista kompletteringsdag är det exakt 16 dagar alltså - 2 veckor och 2 dagar. Hur skulle du hinna?
    Vänligen
    ANNA

    • : Hej Anna! Jätte tacksam för svaret! Anledningen till varför jag F:ade den här kursen (historia) var på grund av två oinlämnade uppgifter annars hade jag fått bra betyg på resterande prov och förhör. Måste man göra om HELA kursen på komvux eller kan man bara komplettera de kunskapskrav man har missat? MVH Selma
    • Anna : Läraren på komvux får ju inte info om vad du har gjort på gymnasiet. Jag tror du läser hela kursen på komvux. Fördelaktigt i det är att du kan få högsta betyget, A, vilket jag också tycker du bör sikta på!
    • Anna :

      Sedan är det ju också så att du kan "passa på" och försöka få högre meritvärde; alltså inte nödvändigtvis ta in alla de betyg du har på gymnasiet - in i examensbevis från komvux, utan läsa några nya kurser och kanske få lite annorlunda betygssammansättningen (det är friare med det på komvux).

    • : Tack så hemskt mycket för svaren! Nu vet jag hur jag ska ta mig tillväga :)
    • Anna : Vi på Fråga SYV är mycket glada om våra svar blir till hjälp! :) Du får gärna gilla oss på https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts ;)
    Läs alla kommentarer