Ivar
    Jag har ett F i kemi 2 från tvåan sedan F i historia och programmering 2 i trean. Jag har inte gått mer än 2500 poäng. Måste jag komplettera för att kunna ta studenten?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Ivar!

    Hur många poäng, sammanlagt, har du F i? I Historia finns det flera olika kurser, som är olika stora.

    Om du har 250 poäng F - då uppfyller du kraven och kan få Examensbevis.

    Om du har 300 F - då uppfyller du inte kraven för gymnasieexamen och får Studiebevis och kommer också sakna Grundläggande behörighet till högskolestudier. Du kan på komvux komplettera upp till examensbevis.

    Om du undrar om du kan få vara med på "utspringet" och studentfesten - är svar Ja, alla som vill får vara med, oavsett betyg.

    hälsningar

    Mikael sYV