emma
    Hej!
    Jag går för tillfället ekonomprogrammet, termin 1 och undrar om det är möjligt att få en civilekonom titel efter examen trotts att jag inte har läst 240 hp? Eller måste jag läsa upp till en magister/master för att få denna titeln?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emma,
    Civilekonom >> brukar man kallas om man får examen från civilekonomprogrammet, dvs har med godkänt resultat klarat av minst 240 högskolepoäng och tagit Yrkesexamen som civilekonom. Men prata med studievägledare på ditt program; kanske skulle det t.ex vara möjligt att läsa kurser "bredvid" ditt program (samtidigt som du läser ditt program) för att inräkna dem... dock är det mycket tveksamt att en sådan möjlighet skulle kunna finnas, för att fjärde året är det studier på Avancerad nivå och för dem ska man redan, sedan innan, ha avklarat 3 års studier på grundnivå.
    Vänligen
    ANNA