Mio
    Hej! Jag vill gärna gå ett NO-program, men jag vill inte ge upp på musik, eftersom jag tycker att det är roligt och jag kanske vill bli musiker i framtiden. Det känns dock tryggt att ha en back-up-plan, och natur är det jag gillar mest. Men jag har inte kunnat hitta någon skola som erbjuder en linje med en full NO-behörighet och extra musik. Om något vet är jag tacksam för svar. //Maja

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    hej Maja,

    det finns några få gymnasieskolor som erbjuder Särskild variant "Naturvetenskap - musik"; kika på följande presentationerna - >> Blackebergs-gymnasium
    Furulundsskolan>>

    >>Campus-väst-gullmarsgymnasiet

    Hersby-gymnasium>>

    Kulturama>>

    Prins-wilhelmgymnasiet>>

    Rudbeck-sollentuna>>

    Viktor-rydberg-gymnasium-odenplan>>

    Åva-gymnasium>>

    Men jag vill också påtala att man kan skaffa sig kunskaper inte endast i den "vanliga skolan", utan även genom självstudier och på andra sätt - ex. finns det Kulturskolorna /i de flesta kommuner/, man kan gå kurser och utbildningar inom olika föreningar, studieförbund och även lära sig med hjälp av en privat lärare.

    • : Tack så mycket! Jag kände till Kulturama redan, men de andra hade jag ingen aning om.
    • Anna : Bra! Nu har du flera gymnasieskolor att kika på! :)