Jonas
    Hej! Efter jag gick ut 3:an märkte jag att jag behövde läsa till matte 5 för att få full merit. Det är det jag läser nu på komvux, en kurs på 15 veckor med muntlig examination samt prov i slutändan. Dock om jag inte får godkänt eller F i några av dem proven är jag tvungen att vänta i ett år innan jag kan läsa om kursen. MEN kan jag fortfarande göra prövning på kursen, om det är så att jag fick underkänt och inte behöva vänta ett år?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jonas,
    då det ej finns några krav på att kunna uppvisa betygen när man anmäler sig till en Särskild prövning, får du anmäla dig till prövningen - oavsett vilket betyg du får eller om du ej får ngt betyg, över huvudet taget.
    Vänligen
    ANNA