Ahmad

    Hellå! Jag är 17 år och har gått klart första året på gymnasiet. Jag har funderat och konstaterat att jag inte vill ha ett vanligt jobb Där jag arbetar från 07-16 för någon annan. Jag känner mig som en slav då och Känner att det är meningslöst och ingen frihet i det. Istället vill jag jobba hemifrån, för mig själv med det jag vill hålla på med, med mycket frihet. Tänkte bygga upp olika inkomstkällor där en av dem är copywriting. För att kunna göra det tänkte jag köpa Dan Loks kurs om det (som kostar ca 24 000kr). Jag tänkte också hoppa av gymnasiet så fort jag tjänar lite pengar för att för att kunna utvecklas på det jag håller på med. Även gymnasiet har jag blivit rätt trött på och känner att tom det är meningslöst och tråkigt. Så vad säger ni? Är det dumt att hoppa av gymnasiet. Kommer jag att klara mig utan det, kunna jobba hemifrån och leva livet på mitt sätt? Personligen vet jag själv att det kommer gå även om det inte kommer att vara lätt. Och borde jag lita på Dan lok och köpa hans (dyra) kurs?

    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! Vi på Fråga syv känner inte till den kurs du nämner i din fråga. Vi avråder från att hoppa av gymnasiet! Det är svårt att få jobb eller uppdrag som https://www.framtid.se/yrke/copywriter

    även om man har högskoleutbildning och är mycket duktig. Vi tror inte det går att försörja sig som copywriter utan eftergymnasial utbildning. Endast gymnasiet kommer inte räcka och med ett år på gymnasiet +en köpt kurs så är jag personligen säker på att det blir näst till omöjligt att försörja sig.

    • :

      Men, Dan lok, en framgångsrik copywriter och multimiljonär som säljer kurser inom copywriting hade inte ens engelska som första språk och failade engelska 2 gånger i High school... han är en mycket bra engelsk copywriter nu

    • Julia : Kul för Dan lok! Om det var enkelt att uppnå det han uppnådde, sklle väldigt måna gjort det! vi rekommenderar att som grund för framtiden skaffa sig som lägst - gymnasiekompetens.