Rebecca
    Hej! Ska söka in till utbildningar på universitet nu då jag ska börja plugga till hösten. Har dock supersvårt att bestämma mig mellan juristprogrammet och statsprogrammet. Förra året sökte jag in men valde att inte plugga överhuvudtaget. Då valde jag jurist som 1 och blev reserv nr 10 ungefär, blev då därför antagen till stats och kom in där. Sedan kom jag även in på jurist bort från reservlistan och tackade därmed nej till båda.

    Om jag nu i år skulle välja jurist som 1a och komma in med en gång så vet jag att jag stryks från min nummer 2, statsvetarprogrammet. Men om jag då skulle vilja tacka nej till jurist som jag kommit in på för att jag har ångrat mig under sommaren och hellre vill gå stats som är mitt andrahandsval, hur blir det då? Hamnar jag på reservlistan där eller kan jag inte välja den överhuvudtaget?
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Rebecca,
    bäst är om du får svar från Antagning.se som just administrerar antagning till högskole/universitetsutbildningar i Sverige, för att oavsett vad ngn annan svarar på den frågan, blir det ändå sen såsom Antagning.se gör.
    Om du inte hittar svar på din fråga på Antagning.se´s hemsida - kontakt dem och ställ din fråga.
    Vänligen
    Julia