Anonymmmmmm

    Hej! Jag går i tredje året på gymnasiet och har nyligen ansökt till olika universitet via antagning.se. Jag märkte att det står att jag inte är behörig till de program jag ansökt till, eftersom mina betyg ännu inte har laddats upp på antagning.se. Jag undrar om betygen kommer att laddas upp automatiskt när jag har avslutat gymnasiet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! om du avslutar gymnasiet med Examensbevis och dessutom även har godkända betyg i svenska 2, 3 och engelska 6 kommer du med det ha Grundläggande behörighet till svenska högskolor och universitet; vad gäller särskild behörighet så kräver olika utbildningar olika kurser. Sista dag för komplettering till HT-24 blir den 20 juni 2024 och det kan hända att ditt examensbevis dyker upp på din inloggning på www.antagning.se men det är din skyldighet och ansvar att kontrollera att examensbeviset finns det, är synlig, när du loggar in. I annat fall måste du ladda upp det dokumentet själv och det måste du göra senast den 20 juni 2024.

    Studie- och yrkesvägledare