Sandra
    Hej! Jag har varit i Sverige bara 8 månader. Jag studerade i en svensk skola i 9a: och darför jag har inte så bra slutbetyg. Jag tror att jag kan alla ämner men jag fick många ämnen E bara darför att jag kan jo inte så mycket svenska. Bara en F i svenska som andra språk. Engleska, Matematik och Tyska var C. I Idrott, Historia, Fysik och Religion fick jag D. Och jag har också haft 2 prov i gymnasiet och de gick bra. Meritvärde: 172.5
    Kan jag komma in på International Baccalaureate i Växjös Katadrelskolan? Eller vilka programmer kan jag välja om jag kommer inte in eller måsste jag gå till 9:a en gång till?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Utan godkänt betyg i svenska är du inte behörig till de nationella programmen på gymnasiet, men IB är ett internationellt program - så där kan du komma in. Du får antagningsbeskedet snart och jag ber dig kontakta oss och berätta vad som kommer att stå i det antagningsbeskedet och vi ska försöka hjälpa dig på alla sätt vi kan.