Sara
    Jag har nyligen tagit studenten och gick ut med 20.90 i snittbetyg. Jag undrar om jag kommer in nu till hösten på tandläkarprogrammet i Göteborg?
    HT2015 var snittet 21.09 i urval 1 och 20.73 i urval 2. Hur stor är chansen att jag kommer in? (Tandläkarprogrammet i Göteborg är mitt förstahandsval)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sara!

    Antagningsgräns kan ändras. Det beror på vad personer har i meritvärde, som söker till samma utbildning, som du gör. Sedan kan ju faktiskt de i urval 1 tacka Nej till sin utbildningsplats eller begära Anstånd, då befrias platserna - till urval 2.

    Jag tycker du ligger bra till och hoppas verkligen att du kommer in i år!

    Jag lovar att hålla tummarna!

    ANNA

    • : Tack så mycket! Jag meddelar om/när jag kommer in!
    • Milla : Jag ska också hålla tummarna för dig!!! Lycka till!!!
    • : Tack så mycket Milla!
    • Liselotte : Alla vi på fråga syv önskar dig lycka till!
    • : Åh tack snälla ni! ☺
    • : Jag kom in!!!! ☺
    Läs alla kommentarer