johanna

    Jag tänker söka tandhygienistprogrammet hösten 2020 på Umeå universitet. Men när jag gör in och kolla om programmet på deras sida så står det högst upp i högra hörnet "2018" och längst ner under anmälning så står det att anmälningarna stängdes 2018. Betyder det att programmet inte gick att söka till nu 2019? Och betyder det att jag inte kommer kunna söka nästa år? För jag hittar ingen information om varför det inte skulle ha startat i år osv.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Johanna,

    utbud av högskoleutbildningar med start hösten 2020 kommer fastställas till mitten på Mars 2019, då anmälningsperiod börjar. Det är först då man vet säkert, men du kan kontakta personal på den aktuella utbildningen, som förhoppningsvis vet mer.

    Mvh
    Julia