Adina

    Hej, Jag vill plugga juridik i Köpenhamn. Min merit är i det danska systemet 9,0 och förra året låg antagningen på exakt 9,0. Jag har därför övervägt att söka en stand-by plast istället. Då det är den enda utbildningen jag är intresserad av. Vad gör det för skillnad att söka via stand-by. Går pritorteringen i stand-by via högst meritvärde? Vad skulle hända om antagningen går ner i merit, bedöms jag fortfarande som reserv?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det bästa råder jag kan ge dig är att du ställer dna frågor till antagningen på den "skola" där du vill komma in på utbildningen. Oavsett vad ngn annan skulle säga till dig, gäller den tolkning av reglerna som de som jobbar med antagningen, gör. Hur reglerna lyder kan man säkert hitta och läsa om... men hur de tolkas i praktiken kan ändras över tid. Även reglerna kan tolkas över tid. Så, sök svar hos de som jobbar med antagningen på den skolan dit du vill komma in.

    Studie- och yrkesvägledare