Elev.1.

    Hej, Jag har en fråga om man skulle läsa KPU f-3 och få behörighet till svenska, engelska och so utifrån sina tidigare studier. Hur skiljer det sig mot Grundlärarprogrammet med inriktning mot arbete i förskoleklass och grundskolans årskurs 1-3, där man får behörighet till alla ämnena. Går det att undervisa i klasser f-3 om man inte har behörighet i alla ämnen eller hur fungerar det då man ofta har en hel klass?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    svar ang.lärarutbildningar och lärarbehörigheter får du bäst av de som är experter på just det område och det är skolverkets avdelning för lärarlegitimationer och studievägledare på lärarhögskolorna. Jag vill inte riskera ge dig fel svar; jag är inte expert inom det område.

    Studie- och yrkesvägledare