emelie
    jag funderar på att gå matte 4 men jag vet att jag inte kommer gå kemi 2 och fysik 2. Är de onödigt för mig att gå matte 4 då eller finns det utbildningar som kräver matte 4 men inte kemi 2 eller fysik 2

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emelie,

    krav på särskild behörighet kan förändras.

    Idag känner jag inte till någon utbildning som skulle kräva matematik 4 men inte samtidigt fysik 2.

    oBS! om utbildningen ej kräver matte 4, kan du få meritpoäng för godkänt betyg i den kursen.
    Var god läs om meritpoäng för dig med examensbevis på gymnasieguiden.se/merit.

    Vänligen
    ANNA