Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Jan!

    Det finns ingen lista på kurser inom Individuellt val för varje program (i alla fall inte någon "generell lista" på vad som får läsas - för att "allt" får läsas inom individuellt val) men i praktiken skapar varje skola sådana listor (utifrån vad som är möjligt att erbjuda: utifrån vilka lärare skola har och vad som skulle passa in i schemat).

    Du bör fråga på den skola som du söker till - vad de tror de ska kunna erbjuda på just det programmet som du är intresserad av ... men det kan också ändras tills det blir dags för dig att ska kurser inom individuellt val, t.ex pga en ny lärare, behörig i flera ämnen, kanske får anställning på skolan.

    Tyvärr är det svårt att med säkerhet säga exakt bland vilka kurser som du ska kunna välja (gäller både programfördjupande och kurser inom individuellt val), men den som bäst kan svara på den frågan är just den aktuella gymnasieskolan, som du ska läsa på.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Lycka till!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare