Hej Sara, om du fick godkända betyg i högskolekurser så kanske det inte finns möjlighet att "höja betygen" alls - för att många högskolekurser har endast två betyg "Unerkänd" och "Godkänd".
    Men även om någon kurs har "Väl-godkänd" inom betygsskalan, spelar det allt som oftast ingen som helst roll om man har Godkänt eller VG som betyg på kursen; man får läsa vidare i samma ämne och kursen får ingå i examen. Arbetsgivare brukar inte titta på vad man har för betyg i enskilda högskolekurser; får du ut Examen, så är det Bra med det.
    Fråga studievägledare på den institutionen där du vill läsa om de kurser du vill läsa om har högre betygsskala än endast "Godkänd".
    Vänligen
    ANNA