Aleksander

    Hej! Jag pluggar nu på komvux matte 1a och undrar om jag måste läsa matte 1b och 1c också för att få gymnasieexamen? Tack för ett rätt svar! Aleksander

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Om du får godkänt betyg i matte 1a så får du inte läsa 1b eller 1c för att det "samma kurs". Efter matte 1a läser man 2a eller 2b eller 2c.

    Om du behöver eller inte behöver läsa mer matte än matematik på nivå 1 beror på vilken typ examina du läser mot på komvux. Det finns flera olika typer av komvux-examina.