abir
    Hej! Måste man vara godkänd i ma2b om man vill studera till studie och yrkesvägledare? Har gått sambeteende.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Abir,
    som behörighet beskrivs nu, så står det inte ngt. om matte utan Särskild behörighet till SYV-programmet är godkända betyg i Engelska 6 och Samhällskunskap 1b. Och detta betyder att matte 2 godkänt betyg ställs inte som ett krav för att bli behörig.

    Vänliga sommarhälsningar

    Julia syv