Lulu

    Hej jag undrar vad skillnaden mellan samhällsvetenskap profil miljö och samhällsvetenskap Inriktning sam på Norra Real, och vad är antagningspoängen för att komma in.

    • Milla : Du frågar bl.a "vad är antagningspoängen för att komma in" och den frågan kan man inte svara på, därför att de Behöriga sökande ställs mot antal utbildningsplatser; och de betyspoängen som kommer att gälla vid nästa antagningen, till hösten 2020 blir kända först till mitten av juni 2020, när betygen är satta i kurse som slutar i slutet av maj/början på juni 2020. Man kan givetvis titta på var antagningsgränser låg förra året och året innan men det behöver inte säga speciellt mycket om hur det kommer att bli i framtiden. Det viktigaste är att bli BEHÖRIG och vi rekommenderar också att ha Flera alternativ i sin gymnasieansökan.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,
    Norra Reals gymnasium erbjuder, så vitt jag vet en Valbar profil "miljö" på Samhällsvet.programmet;

    Väljer man den profilen så läser man följande kurser inom programfördjupningen

    Skolan kommer finnas på Älvsjömässan i monter C 14:17. Det är ett perfekt tillfälle att ställa frågor om skolan till skolans personal - om man besöker skolans monter på gymnasiemässan (21-23 nov 2019).