Hej V,

    om du vet att du är antagen på en viss skola och du kan på skolans hemsida se när uppropet är - gå till uppropet, ta med dig legitimation och prata med skolans personal; kom till uppropet något tidigare i så fall - och prata med skoladministratör på expeditionen; eller med den som "tar emot" de nya elever. Det är olika på olika skolor hur det är organiserat.

    bästa hälsningar

    ANNA

    Om det är "gammaldags pappersbrev" som skolan skickar - så kan det hända att brever kommer mycket för sent eller försvinner på posten helt. Tyvärr händer det. Det är beklagligt men svårt för dig eller oss att göra ngt. åt. Ett mindre antal pappersbrev "försvinner" vid posthanteringen - tyvärr.

    Vi kan därför inte svarar på frågan När du får ditt brev; vi kan inte ens svara på frågan Om du får ditt brev över huvudet taget.

    Allt fler skolor "går över" till att skicka info på andra sätt - t.ex genom E-post eller sms. Det går många ggr hitta info för Nya elever på skolornas egna hemsidor.

    Jag förstår att det är trevligt att få ett Personligt Brev, som är riktat mot just dig, men personlig info som är avsedd till just Dig. Det kan hända att ditt brev kommer med posten imorgon. Vi håller tummarna! :)

    • : Okej, tack så mycket!
    • Anna : Jag har nu även utökat mitt tidigare svar till dig. vi vet inte varför du inte fick ditt brev. Du får nu göra det du kan göra - gå till uppropet och Lycka till med dina studier och allt annat! :)