Lars
    Noll motivation och kan inte lära mig. Ingen livslust. Vad skulle hända om jag nu slutar att gå till skolan dem 2 sista månaderna? Jag har F på nästan alla prov och kommer inte ha kunskaperna för att klara tvåan i natur. Är det värt att bara skita i det eller skulle jag tjäna något på att fortsätta gå men att få F i nästan allt?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Det du tjänar är Kunskaper och studiehjälp från CSN och rätt till gratis lunch på skolan samt åkkortet ( om du bor längre bort än på gångavstånd från skolan); även gemenskap och struktur på dagarna (på ren svenska: för att inte bli för lat, så att man sen inte orkar ngt alls).

    Kan ditt program vara fel utbildning för dig? Sök till en annan utbildning   Men samtidigt råder jag dig fortsätta nu gå i skolan ...

    • Anna : Sök jobb! Du kan byta från att gå i skolan till att gå till jobbet.