Anastasia
    Jag går just nu samhälle-beteende-vetenskapsprogrammet i 3.an och i juni så slutar jag gymnasiet. Det jag undrar är gällande naturbasår distans, hur fungerar det?
    Hur ofta är det prov i ämnena och fungerar det att lärarna har genomgångar via internet som man kan titta på?
    Hur ofta måste man besöka skolan?
    Kommer man in oavsett betyg?
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Är det naturvet.basår på komvux eller på högskolenivå som du undrar över? Även folkhögskolorna kan erbjuda läsa naturvet.kurser för att bli behörig till naturvet.utbildningar på högskolenivå ...

    Vi råder söka till de olika utbildningar samtidigt för att det inte finns några garantier på att komma in. I ”värsta fall” får man bedriva självstudier och försöka göra prövningar, om man ej får utbildningsplats ...

    Angående upplägg på distans så är det olika på olika skolor. Du får välja:uppge vilken skola på undrar över eller vänd dig direkt till den skolan.

    Studie- och yrkesvägledare

    Läs också gärna info på https://fragasyv.se/info/komvux-eller-naturvetenskapligt-basar