Alva
    hej!
    jag läste natur i gymnasiet och vill söka till grundlärarprogrammet, men man behöver naturvetenskap 1b vilket jag ej läst, men har läst fysik 1a, kemi 1 och biologi 1-2. har jag behörighet då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, Alva, om du har godkända betyg i fysik 1a, kemi 1 och biologi 1 - så har du behörighet vad gäller både naturkunskap 1b och även naturkunskap 2.
    Så, du behöver inte läsa nk1b.

    Bästa hälsningar

    ANNA