Elin
    Tjooo, jag undrar ifall om man har ett F nu på höstterminen i nian kommer det sen förstöra för en när man ska börja söka till gymnasiet sen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elin, de betyg som gäller vid ansökan till gymnasiet är de som kommer att finnas i SLUTBETYGET från Grundskolan. I de ämnen som man läser under vårterminen i åk9, gäller det vårterminens betyg och inte höstterminens betyg.

    Bästa hälsningar

    ANNA