Bea

    Läser tekniskt basår, men eftersom jag vill läsa till ekonom är det endast matte 3 jag behöver. Därför har jag valt att endast läsa mattekurserna under basåret. Kommer mina mattebetyg från gymnasiet påverkas nu när jag läser om matte 1 och 2?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Nej, Bea, dina gymnasiebetyg påverkas inte av studier på högskola eller universitet.

    Studie- och yrkesvägledare