Maria

    Kan någon titta och ge mig tips på förbättringar? "När jag såg eran annons om ett jobb på _____ kände jag att det passade in på mig direkt, har alltid velat arbeta i fjället och att jobba med dagligvaror är något som jag känner mig trygg med. Dessutom älskar jag att hjälpa kunder med alla tänkbara frågor och jag lämnar aldrig någon fråga obesvarad. Mina tidigare erfarenheter har varit att sitta i kassan, lite i charken och varuplock. Jag har inga problem med att lära mig nya saker och är en person som gillar att utmana mig själv. Jag är väldigt lojal och kommer aldrig försent dessutom är jag är en lugn person med stort tålamod. Jag har körkort och egen bil så att ta mig till och från jobbet är inget större problem. Jag ser fram emot att träffa er på en arbetsintervju och berätta mer om mig själv. Mvh (mitt namn)"

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Maria,

    hur man skriver ett personlig brev handlar i mångt och mycket om "tycke och smak". du kan vända dig till arbetsförmedlingen; de har stor erfarenhet i den frågan...

    Personligen, skulle jag ändra lite grand i ditt brev. Jag skulle skriva så här:

    "När jag läste annonsen om ett jobb på _____ kände jag direkt att det passar mig. Jag har alltid velat jobba i fjället och med dagligvaror; det är något som jag känner mig trygg med. Dessutom tycker jag om att hjälpa kunder med alla tänkbara frågor; jag lämnar aldrig någon fråga obesvarad.

    Mina tidigare erfarenheter:
    kassa-arbete, arbete i charken och varuplock.

    Mina personliga egenskaper
    Jag gillar lära mig nya saker och är en person som vill utmana mig själv. Jag är väldigt lojal, punktlig, lugn och tålmodig.

    Körkort
    Jag har körkort och egen bil så att ta mig till och från jobbet är inget problem.

    Jag hoppas ni vill träffa mig och då kan jag berätta mer om mig själv.