Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Fabian!

    För examensbevis från gymnasiet behöver man 2500 betygsatta poäng men för examensbevis från Komvux räcker det med 2400 betygsatta poäng. I båda examina behöver 2250 p. vara Godkända.

    Vissa kurser måste man ha godkända betyg i, dvs 250 F poäng är det inte i vilka kurser som helst som man kan ha, t.ex måste man ha lägst E betyg i Matematik 1, i Svenska 1, 2 och 3 (eller i SAS, svenska som andraspråk) och i Engelska 5 och 6 - detta gäller för "högskoleförberedande examen".

    Vänligen

    Julia Syv