Hej,
    på förhand vet man inte hur antagningsgränserna blir... de uppstår i konkurrensen. Att med 17 i meritvärde komma in  - i betygsgruppen - på psykologprogrammet tror jag tyvärr inte på, inte på någon ort. Antagningsgränserna brukar ligga på över 20.0 (vilket betydet att alla A-betyg i alla kurser räcker inte; man måste även ha några meritpoäng).
    Försök höja ditt meritvärde.
    Gör också högskoleprovet så många ggr du kan.
    Kika också på andra yrken, ex. "liknande" yrken (som i någon mån kan klassas som liknande psykolog >>), ex. yrke/psykologilarare
    yrke/psykiatrisjuksköterska
    yrke/arbetsterapeut