1234op

    Hej, Jag studerar på komvux mot naturvetenskap/teknik. Den kursen kräver 2400 poäng. Just nu har jag avklarat 1800 poäng. Tänker läsa 5 kurser till på 500 poäng. Totallt blir det 2300 poäng + kursen komvuxarbete mot naturvetenskap/teknik 100 poäng. Kommer det räcka så till detta komvuxarbete eller måste jag komplettera med ett ämne till?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Komvuxarbete, 100 poäng, ingår inom komvuxexamens 2400 poäng; det är alltså 2300 poäng + 100p.komvuxarbete = 2400poäng som ingår i examensbevis från komvux, oavsett vilken sort komvux-examen det handlar om.

    Studie- och yrkesvägledare
    • 1234op : Tack då vet jag.