Sofie

    Hej i min gymnasieexamen från komvux så ska jag ju få ihop 2400 p. Kan min examen bestå av 2300 poäng ”vanliga kurser” och 100 p gymnasiearbete ELLER måste det vara 2400 ”vanliga kurser” och gymnasiearbetet inte räknas in i de poängen? Jag menar alltså inte vad som räknas med i meritvärdet utan om GYA räknas med i ens slutgiltiga summa poäng. Det är viktigt för mig o veta eftersom jag behöver veta om jag måste läsa 400 p på komvux eller 300 till exempel!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sofie;

    2300 poäng ”vanliga kurser” och 100 p gymnasiearbete = 2400p. i exam.bevis från komvux, så är det.
    Alltså GA, gymnasiearbete ingår inom de 2400p.