studerande

    räknas idrotts betyget också in när man ska söka en högskoleutbildning? Jag håller på läsa upp mina betyg för att höja meriten, innebär detta att jag måste göra prövning i idrott också ifall jag vill höja det?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Om Idrott och hälsa betyget ingår i ditt examensbevis, då räknas betyget in; det är alltså "lönt" att höja betyget i den kursen.
    Hälsningar
    D: