Sayed

    "prövning i svenska som andraspråk grundläggande nivå", detta kruset räknas som gymnasiekurs eller är det ett grundkurs kurs. Jag har redan läst svenska som andra språk 1,2,3

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Grundläggande nivå är det en kurs som är inom Grundskola. Om du redan läst SAS 1,2 och 3, så har du garanterat de kunskaperna. Betyg i grundskolekurser får man, som regel, innan man börjar på gymnasiet.