Dave

    Hej! Jag uangående rangordningen för ansökan för mer än trettio poäng. Jag har tänkt söka kriminologi 2 som första val och ifall jag inte kommer in på den tänkte jag ha några reservval på 30 poäng. Sedan tänkte jag lägga till någon kurs på 25 procent, hur gör jag med rangordningen då? Jag vill ju inte att jag kommer in på bara extrakursen och stryks från resten om jag inte kommer in på krim 2 som är mitt första val.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Du vinner på att söka svar hos Antagning.se för att det är ju där som administration sker kring antagning till högskolor och universitet i Sverige och det är de som jobbar där som kommer i så fall stryka några alternativ, så helt oavsett vad jag eller någon annan säger, så gäller det som www.antagning.se skriver på sin hemsida och det som de svarar när du kontaktar dem. Mitt förslag är att du läser noga all information på antagning.se/sv/anmal-dig-sa-har/prioritera---tank-pa-ordningen och om du efter det har frågor kvar, kontakta Antagning.se på tel.nr 0771-550720.

    Studie- och yrkesvägledare