a.
    Hej!

    Jag undrar är det ett stort hopp från 0,35 och 0,4?
    Eller är chansen bra att man kommer in på en utbildning om den kräver 0,4

    T.ex ifall vi tar meritvärdet 15.0 och meritvärdet 15,5 det är väl inte så stor skillnad?Det är så jag tänker när jag reflekterar kring 0,35 och 0,4

    Jag tänkte ni kanske vet bättre hur stor chans och hur stor skillnad det är mellan dem två för jag tycker att 0,35 och 0,4 är ungefär samma sak? Vad tycker ni?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    När man konkurrerar om studieplats, tävlar man mot de andra som söker samma utbildning. Jämför: det finns ett antal platser i Final tävling i löpning i O S, olympiska spelen; alla som tävlar vill komma till final men det är bara de som springer fortast som får plats i final ... Man kan titta på vilka resultat som förra  O S gav plats i final men vad som kommer att krävas nästa gång, är det ingen som vet: det kan krävas mer än förra gången eller mindre kanske räcker om dina konkurrenter springer långsammare än de som sprang förra året. På samma sätt tävlar man med sina betyg och med resultat av högskoleprovet .

    Studie- och yrkesvägledare