Hej, jag undrar vad som menas med 'för enskild' i valet nedan: Introduktionsprogram>programinriktiat val mot estetiska programmet, för enskild, special pedagogisk verksamhet, profil AST. Och sen vad som menas med 'Individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram>individuellt alternativ, specialpedagogiskt verksamhet, Profil AST mot speldesign Och slutligen vad menas med valet 'individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram> individuellt alternativ. Vår SYV på skolan har sagt att min dotter ska välja Introduktionsprogram mot ett programinriktiat val eftersom hon saknar betyg i matematik. Jag förstår vad det betyder. Men eftersom hon söker ger AST har autism så ser valen på gymnasieantagningen lite olika ut och jag förstår inte skillnaderna. En ytterligare fråga är att OM hon nu skulle få ett betyg i Matematik i Juni, då blir hon helt plötsligt inte behörig till dom valen hon nu har gjort med Introduktionsprogram mot programinriktade val. Ska hon då redan nu lägga in ansökningar till dom program hon inte är behörig till bara i fall om att? Och ska dessa val ligga först eller sist? Tack :-)
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 31930 frågor besvarade.
Skillnaden mellan olika val i ansökningar till programmen?
1 Svar
Hej,
jag tycker det är mycket bra att lägga många valalternativ i gymnasieansökan och då både för "obehöriga" och för "behöriga" - hur behöriga och obehöriga-alterntiven ligger spelar mindre roll pga gymnasiesökande prövas till första/högsta alternativet först och då kan på det alternativet bli svar: OBEHÖRIG, och då tittas det på nästa alternativ, nr.2 som om det alternativet var första/högsta... och så går man neråt ... men så fort man blir ANTAGEN så kommer det på lägreprioriterade alternativ stå PRÖVAS EJ.
Ang. innehåll och behörighet till olika IM så uppger vi det vi vet om de utbildningarna bl.a på
gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMA och gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMV - och vad gäller IMV så får den utbildningen anordnas för Grupper eller för enstaka elever - så om det i gymn.antagningen står "för enskild", så gissar jag på att de menar att det inte en grupp elever som undervisning ska anordnas för utan på individuellt basis (med individuell studie-/handlingsplan).
Frågor och svar taggade med 'bli biomedicinsk analytiker' (3 st.)
-
Vad behöver jag komplettera för att bli biomedicinsk analytiker?
Jag har en masterexamen i biologi, vilket inkluderar kurser i bland annat kemi, genetik, zoofysiologi, cellbiologi osv. Jag har svårt att få jobb med min examen, men ser att det eftersöks många biomedicinska analytiker. Är det möjligt för mig att räkna in en del kurser från min nuvarande...
Hej Emma,den vanliga vägen är att man söker till det programmet, BMA-programmet, alltså - och när man är ANTAGEN, ansöker man om "tillgodoräknande av... Läs hela svaret -
Naturkunskap 2?
Hej! Vad är det man läser i naturkunskap 2? Och om jag går Sam och vill bli BMA vad är det jag behöver komplettera med?
Hej Donna! Biomedicinsk analytiker (ibland förkortas till "BMA") - är en högskoleutbildning, som kräver följande särskild behörighet: godkända betyg i Biologi 2, Fysik 1a (eller i två... Läs hela svaret -
Biomedicinskt analytiker?
Hej! Kan jag bli behörig till biomedicinsk analytiker om jag går samhällsvetenskapligaprogrammet? Eller måste jag ta en annan väg ex Naturvetenskapsprogrammet?
Hej! Till utbildning som leder till att man blir Biomedicinsk analytiker http://www.framtid.se/yrke/biomedicinsk-analytiker (ofta förkortas till "BMA"), krävs det bl a godkända betyg i följande gymnasiala kurser: Biologi 2, Fysik... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga