Hej, jag undrar vad som menas med 'för enskild' i valet nedan: Introduktionsprogram>programinriktiat val mot estetiska programmet, för enskild, special pedagogisk verksamhet, profil AST. Och sen vad som menas med 'Individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram>individuellt alternativ, specialpedagogiskt verksamhet, Profil AST mot speldesign Och slutligen vad menas med valet 'individuellt alternativ' i valet nedan: Introduktionsprogram> individuellt alternativ. Vår SYV på skolan har sagt att min dotter ska välja Introduktionsprogram mot ett programinriktiat val eftersom hon saknar betyg i matematik. Jag förstår vad det betyder. Men eftersom hon söker ger AST har autism så ser valen på gymnasieantagningen lite olika ut och jag förstår inte skillnaderna. En ytterligare fråga är att OM hon nu skulle få ett betyg i Matematik i Juni, då blir hon helt plötsligt inte behörig till dom valen hon nu har gjort med Introduktionsprogram mot programinriktade val. Ska hon då redan nu lägga in ansökningar till dom program hon inte är behörig till bara i fall om att? Och ska dessa val ligga först eller sist? Tack :-)
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 31928 frågor besvarade.
Skillnaden mellan olika val i ansökningar till programmen?
1 Svar
Hej,
jag tycker det är mycket bra att lägga många valalternativ i gymnasieansökan och då både för "obehöriga" och för "behöriga" - hur behöriga och obehöriga-alterntiven ligger spelar mindre roll pga gymnasiesökande prövas till första/högsta alternativet först och då kan på det alternativet bli svar: OBEHÖRIG, och då tittas det på nästa alternativ, nr.2 som om det alternativet var första/högsta... och så går man neråt ... men så fort man blir ANTAGEN så kommer det på lägreprioriterade alternativ stå PRÖVAS EJ.
Ang. innehåll och behörighet till olika IM så uppger vi det vi vet om de utbildningarna bl.a på
gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMA och gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMV - och vad gäller IMV så får den utbildningen anordnas för Grupper eller för enstaka elever - så om det i gymn.antagningen står "för enskild", så gissar jag på att de menar att det inte en grupp elever som undervisning ska anordnas för utan på individuellt basis (med individuell studie-/handlingsplan).
Frågor och svar taggade med 'klinisk fysiologi' (3 st.)
-
Vad gör man efter man är färdig med en BMA utbildning?
Jag planera att plugga BMA programmet inrikting klinisk fysiologi nu höst men vet inte vad jag ska åöstudera vidare till för att få bättre lön möjligheter i framtiden. Jag har alltid haft ett intresse för hjärnan och hade tänkt att...
Hej Matilda,du får gärna samråda med studievägledare på BMA-programmet och med studievägledare som är kopplade till utbildningar i neurofysiologi. Du har intresse... Läs hela svaret -
Hur mycket tjänar en klinisk fysiolog??
Jag har alltid haft ett intresse för kroppens olika funktioner och alltid satsat på att välja mina studier så att de leder mig till ett jobb inom vården. Jag spanade på Biomedicinska analytiker programmet med inrikting klinisk fysiolog och kände att det fyllde alla mina krav förutom ett, lönen....
Hej Matilda,lönefrågan är svår att besvara. Längre/högre utbildning ger inte alltid högre lön. Man kan med lägre/kortare utbildning få högre lön - beror... Läs hela svaret -
Masterprogram i klinisk fysiologi till BMA?
Hej, jag är en nyexaminerad biomedicinsk analytiker, och jag undrar om det finns en masterutbildning inom klinisk fysiologi här i Sverige. Har ännu inte hittat en. Jag vet att vi kan vidareutbilda oss inom det forensiska, immunologiska, biologiska, cytologiska, etc, men ser ingen...
Hej Calle, utbildningsutbud på de svenska lärosätena fastställs till 15 mars, det är kanske därför som du inte hittar det masterprogrammet som du är intresserad av... - kika... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga